Класнаму кіраўніку

Дапаможнікі, рэкамендаваныя да выкарыстання ва ўстановах агульнай сярэдняй адукацыі з грыфам "Рэкамендавана Навукова-метадычнай установай "Нацыянальны інстытут адукацыі" Міністэрства адукацыі Рэспублікі Беларусь"

КРЫТЭРЫІ І ПАКАЗЧЫКІ АЦЭНКІ ПАВОДЗІНЫ ВУЧНЯЎ АГУЛЬНААДУКАЛЬНЫХ УСТАНОВ

На падставе загада Міністэрства адукацыі Рэспублікі Беларусь ад 29 мая 2009 г. № 674 ацэнка паводзін навучэнцаў розных класаў выстаўляецца з улікам выдзеленых крытэрыяў (сацыяльна значных якасцей) у залежнасці ад ступені праяўлення гэтых якасцей (паказчыкаў) і выяўляецца ў такіх характарыстыках, як «прыкладна». , "здавальняюча", "нездавальняюча".

Ацэнка  "прыкладна"  выстаўляецца ў тым выпадку, калі паказаныя крытэры і паказчыкі выяўляюцца ў поўнай меры. «Здавальняюча » - калі паказчыкі выяўляюцца не ў поўнай меры. Ацэнка " нездавальняюча " выстаўляецца ў тым выпадку, калі паказчыкі па вылучаных крытэрыях (сацыяльна значным якасцям) не выяўляюцца.

Ацэнкі па паводзінах вучняў у школе выстаўляюцца настаўнікам пачатковых класаў, класным кіраўніком. Паводзіны навучэнцаў у школе ацэньваюцца па чвэрцях і за год. Вынікі праведзенай работы абмяркоўваюцца на бацькоўскіх сходах, педагагічных парадах.

Ацэнка паводзін навучэнцаў у працэсе педагагічнага ўзаемадзеяння ўяўляе сабой не толькі вынік выхавання, спосаб рэгулявання і стымулявання канструктыўных форм паводзін навучэнцаў, іх самаразвіцця і самавыхавання, а таксама паказчык эфектыўнасці выхаваўчай работы ў школе. Сістэматычнае выяўленне выхаванасці (як формы паводзін) навучэнцаў магчыма толькі ва ўмовах канкрэтнага класа, канкрэтнай рэальнай сітуацыі. Правільна арганізаваны педагагічны кантроль павінен мець выхаваўчы эфект і садзейнічаць станаўленню асобы.