Класнаму кіраўніку

1. Памятаеце, што правядзенне бацькоўскага сходу – вельмі вялікая адказнасць. Забываць аб сходах і злоўжываць імі – аднолькава няправільна. Самы аптымальны варыянт - адно сход у чвэрць.

2. Не забудзьцеся паведаміць бацькоў аб бацькоўскім сходзе загадзя, зрабіўшы запіс у дзённіках вучняў. Праверце, ці ёсць роспіс бацькоў. Папытаеце навучэнцаў, што ў выпадку, калі бацькі не могуць прысутнічаць на сходзе, каб яны загадзя перадалі запіску. Яўка бацькоў на сход - знак павагі да школы і настаўніка.

3. Калі Вы толькі ўзялі клас, пачніце сход з таго, што пазнаёмцеся з бацькамі, раскажыце трохі пра сябе.

4. Раскажыце бацькам аб тых задачах, якія Вы ставіце перад сабой і перад класным калектывам на гэты навучальны год, аб задачах і мэтах школы.

5. Парайцеся з бацькамі, якія яны хацелі б падняць пытанні на бацькоўскім сходзе, якія задачы хацелі б вылучыць дадаткова.

6. Далей пазнаёмце бацькоў з асноўнымі справамі на год, у тым ліку і з традыцыйнымі, з канкрэтным планам работы на 1 чвэрць. Дамовіцеся аб дапамозе з іх боку.

7. Паведаміце бацькам рэжым работы школы, дзень класнага гадзіны, дні, калі яны могуць убачыць Вас у школе, азнаёмце іх з правіламі наведвання настаўнікаў-прадметнікаў.

8. Раскажыце бацькам аб тым, якія гурткі, факультатывы, секцыі будуць працаваць у школе для дзяцей дадзенага ўзросту, аб тым, што наведванне аднаго факультатыва абавязкова, аб замежных мовах, аб неабходнасці займацца па ўсіх прадметах, у тым ліку па фізкультуры.

9. Абавязкова вырашыце на бацькоўскім сходзе наступныя арганізацыйныя пытанні:

- аб харчаванні;

- аб зменнага абутку;

- аб школьнай форме;

- аб вядзенні дзённіка;

- аб арганізацыі класнага фонду;

- аб магчымасці аказання матэрыяльнай дапамогі.

10. Выберыце бацькоўскі камітэт з 5 чалавек.

11. Абавязкова пасля сходу знайдзіце час і сустрэньце з бацькамі, не явившимися на сход.

Не адчайвайцеся, калі не ўсё атрымаецца з першага разу: дарогу здужае той, хто ідзе! Поспехаў Вам!

 Бацькоўскі сход: Аб значэнні хатняга задання ў вучэбнай дзейнасці школьніка.

Пытанні для абмеркавання:

1.Хатняе заданне і яго значэнне ў разумовым працы школьніка.

2.Прызначэнне хатняга задання ў самастойнай працы школьніка.

3.Асаблівасці выканання хатніх заданняў па асобных прадметах.

Анкетаванне навучэнцаў.

1.Якая колькасць часу ты марнуеш на падрыхтоўку хатняга задання?

2.На падрыхтоўку якіх хатніх заданняў табе прыходзіцца марнаваць больш часу, чым на ўсе астатнія?

3. Цябе заўсёды зразумела заданне, якое ты выконваеш дома, ці ты уточняешь яго ў каго–небудзь?

4. Ты робіш хатняе заданне самастойна або з дапамогай дарослых?

5. Правяраюць ці дарослыя выкананне табой хатніх заданняў?

6. Заўсёды ты задаволены адзнакай за хатняе заданне?

7. З якім настроем ты выконваеш хатняе заданне?

8. Заўсёды ты паспяваеш запісваць хатняе заданне на ўроку?

9.Ці бываюць выпадкі, калі ты проста спісваць заданне перад урокам у сваіх таварышаў?

Анкетаванне бацькоў.

1. Колькі часу ў дзень марнуе ваш дзіця на падрыхтоўку хатніх заданняў?

2. Якія прадметы патрабуюць вялікіх выдаткаў часу?

3. Заўсёды ваш дзіця разумее, што ён павінен зрабіць, выконваючы хатняе заданне.

4. Ці даводзіцца вам дапамагаць дзіцяці выконваць хатняе заданне?

5. Па якіх прадметах вы дапамагаеце дзіцяці выконваць хатняе заданне?

6. Ці заўсёды вашага дзіцяці аб'ектыўна выстаўляецца адзнака за выкананую хатнюю працу?

7. Ці заўсёды ваша дзіця ведае, што зададзена па тым ці іншым прадмеце?

8. Чым тлумачыць ваш дзіця, што заданне ў дзённіку не запісана?

Карысная інфармацыя.

Як рыхтаваць хатнія заданні:

1. Актыўна працаваць на ўроку: уважліва слухаць і адказваць на пытанні.

2. Калі што - то незразумела, не саромецца задаць пытанне.

3. Уважліва і падрабязна запісваць заданні па кожным прадмеце.

4. Вучыцца карыстацца даведнікамі і слоўнікамі, каб умець высветліць значэнне незнаёмых слоў і выразаў.

5. Навучыцца знаходзіць цікавую патрэбную інфармацыю з дапамогай кампутара.

6. Цяжкі матэрыял ўрока трэба паўтарыць у той жа дзень, што – б адразу замацаваць яго і запомніць.

7. Выконваючы хатняе заданне, трэба не проста думаць, што трэба зрабіць, а яшчэ і вырашаць, з дапамогай якіх сродкаў і прыёмаў гэтага можна дамагчыся.

8. Не саромецца звяртацца за дапамогай да дарослых і адно класнікам.

9. Перад выкананнем хатняй працы трэба пераканацца, што ў дзённіку запісаныя ўсе заданні.

10. Трэба вырашыць, у якой паслядоўнасці лепш выконваць заданні і колькі часу спатрэбіцца на кожную з іх.

11. На пісьмовым стале павінна ляжаць толькі тое, што неабходна для выканання аднаго задання. Пасля яго завяршэння са стала прыбіраюцца ўжо выкарыстаныя матэрыялы, і кладуцца тыя навучальныя прыналежнасці, якія неабходныя для выканання задання па наступным прадмеце.

12. У працэсе падрыхтоўкі хатняга задання неабходна рабіць перапынкі.

13. Вывучаючы гэты матэрыял, спачатку трэба яго зразумець, а ўжо потым запомніць.

14. Перад выкананнем пісьмовай работы неабходна вывучыць усе правілы, якія табе могуць спатрэбіцца.

15. Чытаючы падручнік, трэба задаваць сабе пытанні па тэксце.

16. Пазнаючы новыя паняцці і з'явы, трэба звязваць іх па сэнсе з ужо вядомымі раней.

17. Вялікае заданне неабходна разбіваць на часткі і працаваць над кожнай з іх у асобнасці.

18. Рыхтавацца да твораў і дакладах трэба загадзя, раўнамерна размяркоўваючы нагрузку, а не пакідаць такую адказную працу на апошні дзень.

19. Неабходна ўмець карыстацца картамі і схемамі і выкарыстоўваць іх пры падрыхтоўцы вусных урокаў.

20. Трэба скласці план вуснага адказу і правяраць сябе.

Прызначэнне і задачы класнага кіраўніка.

Класны кіраўнік - педагог, які займаецца арганізацыяй, каардынацыяй і правядзеннем пазаўрочнай выхаваўчай працы.

Вядучыя мэты класнага кіраўніка:

- назіранне за індывідуальным развіццём школьніка

- садзейнічанне стварэнню спрыяльных умоў для фарміравання яго асобы;

- ажыццяўленне неабходных педагагічных карэктываў у сістэме яго выхавання;

- арганізацыя неабходных выхаваўчых уздзеянняў для стварэння спрыяльнага псіхалагічнага клімату ў класе;

- каардынацыя намаганняў усіх дарослых і педагогаў, якія ўплываюць на станаўленне асобы выхаванцаў.

Асноўныя задачы класнага кіраўніка:

- арганізацыя выхоўвае і развівае дзейнасці, залучальнай навучэнцаў у грамадска-каштоўнасныя адносіны;

- арганізацыя і развіццё калектыву як выхаваўчага асяроддзя, якая забяспечвае сацыялізацыю кожнага дзіцяці;

- дапамога ў станаўленні асобы вучня, стварэнне ўмоў для праяўлення і ўзбагачэння яго ўнутраных сіл, схільнасцей, інтарэсаў і здольнасцяў.

Функцыі класнага кіраўніка.

А. Арганізацыя дзейнасці класнага калектыву.

1. Вядзенне часопіса.

2. Арганізацыя класнага калектыву: размеркаванне даручэнняў, праца з актывам, правільная арганізацыя кожнага калектыўнага творчага справы.

3. Арганізацыя дзяжурства па класе, па школе, па сталовай.

4. Падтрымка чысціні ў прымацаваным кабінеце.

5. Клопат аб знешнім выглядзе выхаванцаў.

6. Арганізацыя харчавання.

7. Клопат аб фінансавым забеспячэнні класных патрэб (класны фонд, аплата розных паслуг і т. п.)

Б. Арганізацыя вучэбнай работы класнага калектыву і асобных вучняў.

1. Строгі кантроль за наведвальнасцю. Класны кіраўнік нясе асабістую адказнасць за пропускі вучнямі ўрокаў без уважлівых прычын.

2. Клопат аб тых, хто захварэў на школьніках, прапусцілых шмат урокаў, аказанне ім дапамогі ў вучобе.

3. Стварэнне ў класе абстаноўкі, спрыяе ў вучобе.

4. Каардынацыя дзейнасці настаўнікаў, якія працуюць у класе (рэгуляванне адносін, дапамога ў вучобе, правядзенне, па меры неабходнасці, міні-педсаветаў настаўнікаў, якія працуюць у класе).

5. Праца з вучнёўскімі дзённікамі, кантакт з бацькамі па нагоды паспяховасці школьніка.

6. Стварэнне ўмоў для развіцця найбольш адораных дзяцей. Развіцця ў іх пазнавальных інтарэсаў, пашырэння кругагляду вучняў (уцягванне ў гурткі, факультатывы, конкурсы, алімпіяды, агляды, арганізацыя вусных часопісаў, экскурсій, наведванняў выстаў, далёкіх паездак і т. п.).

7. Развіццё ўмення арганізоўваць разумовы праца (цыкл гутарак, рэкамендацыі, індывідуальная праца, прыцягненне да працы псіхолага).

8. Клопат аб крузе чытання (рэкамендацыі настаўнікаў-прадметнікаў, знаёмства з кнігамі, дапамога ў іх выбары).

В. Арганізацыя пазанавучальнай жыцця класнага калектыву.

1. Стварэнне мікраклімату ў класе, фарміраванне міжасобасных адносін, іх карэкцыя, рэгуляванне ўзаемаадносін.

2. Развіццё умення мець зносіны, выхаванне адказнасці перад калектывам шляхам ўдзелу вучня ў даручаным справе, дапамога ў яго выкананні, кантроль за яго выкананнем.

3. Арганізацыя творчых спраў у класе з прыцягненнем асобных навучэнцаў або ўсяго калектыву.

4. Усялякае ўцягванне ў грамадска - карысную дзейнасць, выхаванне дабрыні і міласэрнасці.

5. Ахова здароўя кожнага вучня, умацаванне здароўя, уцягванне ў фізкультурную, спартыўную працу. Арганізацыя спартыўных спаборніцтваў, гульняў, паходаў.

6. Дапамогу ў дзейнасці розных дзіцячых грамадскіх арганізацый.

7. Пошук цікавых формаў арганізацыі кожнага справы, вызначэнне ступені мэтазгоднасці правядзення любой сустрэчы класнага кіраўніка з класным калектывам (будзь то класны гадзіну, класнае сход, политчас, гутарка, шчырая размова, агеньчык і да т. п.). Правядзенне 1 тэматычнага класнага гадзіны ў месяц абавязкова.

Г. Вывучэнне асобы і карэкцыя ў выхаванні школьнікаў.

1. Вывучэнне асобы школьнікаў у адпаведнасці з існуючымі методыкамі, з улікам меркавання настаўнікаў, якія працуюць у класе, і бацькоў.

2. Праца з характарыстыкамі навучэнцаў, выкарыстанне характарыстык для карэкцыі асобы выхаванца.

3. Арганізацыя маральнага выхавання.

4. Выхаванне палітычнай культуры.

5. Фарміраванне эстэтычнай культуры.

6. Выхаванне адказнага стаўлення да працы і фарміраванне працоўных навыкаў.

7. Прывіццё санітарна-гігіенічных нормаў.

Д. Праца з бацькамі.

1. Правядзенне тэматычных бацькоўскіх сходаў (1 раз у чвэрць) і Дня адчыненых дзвярэй (1 раз у чвэрць).

2. Вывучэнне ўмоў выхавання ў сям'і.

3. Індывідуальная работа з бацькамі.

4. Прыцягненне бацькоў да арганізацыі цікавай, насычанай пазанавучальнай дзейнасці класнага калектыву.

 Асноўныя абавязкі класнага кіраўніка.

1. Гадзіна класнага кіраўніка (" класны гадзіну") праводзіцца адзін раз у тыдзень па раскладзе.

2. Колькасць выхаваўчых мерапрыемстваў - не менш двух спраў у месяц, адно з якіх можа быць общешкольным.

3. Змест, аб'ём, тэхналогія, і канкрэтныя мэты дзейнасці з канкрэтным класам павінны быць закладзены ў плане выхаваўчай работы на навучальны год.

4. Справаздачы аб праведзенай працы прадастаўляюцца адміністрацыі па заканчэнні навучальнага года па ўсталяваным графіку.

Правы класнага кіраўніка.

Класны кіраўнік мае права:

1. Удзельнічаць у працы школьных структур самакіравання.

2. Выступаць з ініцыятывай, уносіць прапановы аб удасканаленні дзейнасці школы, выступаць з дзелавой, канструктыўнай крытыкай.

3. Ствараць уласныя выхаваўчыя сістэмы і праграмы, творча прымяняць новыя метады, формы і прыёмы выхавання, кіруючыся гуманным прынцыпам "не нашкодзь".

4. Абараняць ўласную гонар і годнасць у школьных органах самакіравання і абароны, пры немагчымасці - у дзяржаўных органах улады і суда.

5. Прымаць удзел у выпрацоўцы дакументаў, якія вызначаюць сістэму матэрыяльных даплат і стымулаў за розныя аб'ёмы і вынікі працы.

Класны кіраўнік не мае права:

1. Зневажаць асабістае годнасць выхаванца, абражаць яго дзеяннем або словам.

2. Выкарыстоўваць адзнаку для пакарання вучня або расправы над ім.

3. Злоўжываць даверам дзіцяці, парушаць дадзенае выхаванцу слова, свядома ўводзіць у зман (падманваць).

4. Выкарыстоўваць сям'ю для пакарання дзіцяці.

5. Абмяркоўваць "за вочы" сваіх калегаў, прадстаўляць іх у нявыгадным святле, падрываючы аўтарытэт настаўніка і ўсяго педагагічнага калектыву.

Крытэрыі ацэнкі працы класнага кіраўніка.

Асноўнымі крытэрыямі ацэнкі работы класнага кіраўніка з'яўляецца:

- павышэнне выхаванасці навучэнцаў;

- іх інтэлектуальнае, маральнае развіццё, металу развіццё;

- адсутнасць правапарушэнняў;

- развіццё вучнёўскага самакіравання.

Асноўным дакументам для ацэнкі працы класнага кіраўніка з'яўляецца педагагічны дзённік, у якім адлюстраваны:

- наведванне ўрокаў;

- наведванне навучэнцаў на даму;

- вядзенне псіхолага-педагагічных карт;

- індывідуальная праца вучняў;

- арганізацыя калектыўных спраў.